poniedziałek, 4 maja 2020

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

wtorek 05.05.20

Edukacja polonistyczna

Temat: Uczymy się pisać opowiadanie.

Dziś nauczymy się pisać opowiadanie. Wiecie już jak powinien wyglądać opis - pisaliście go niedawno ( opis przebiśniegu). Opowiadanie wygląda bardzo podobnie. Nie opisujemy jednak wyglądu (tak jak w przypadku opisu), a wydarzenia (może to być  jakaś przygoda, która się wydarzyła z Waszym udziałem). 

Widzicie już, że opowiadanie to coś, z czym już niejednokrotnie się spotkaliście. Kiedy opowiadaliście Rodzicom, co wydarzyło się w szkole lub koledze czy koleżance jak spędziliście weekend ----> to właśnie jest OPOWIADANIE. 



Opowiadanie składa się z 3 części:


     WstępGdzie i kiedy to się działo ? 
     Jest to początek naszego opowiadania
Rozwinięcie - Co się wydarzyło ? 
 Opowiadamy tutaj wszystkie wydarzenia, całą historię jaka miała miejsce.
Zakończenie - Jak to się skończyło?     
Co wydarzyło się na samym końcu, możemy także napisać, co my o tym myślimy. 


Zapiszcie teraz w zeszycie:

                                 Lekcja                         05.05.20

Temat: Potrafimy napisać opowiadanie.


Opowiadanie składa się z trzech części:



1.Wstęp - Gdzie i kiedy to się działo?

2. Rozwinięcie - Co się wydarzyło?

3. Zakończenie - Jak to się skończyło? 



---------------------------------------------------------------------------

    A teraz do dzieła!

    Otwórzcie podręczniki na stronie 76 i opowiedzcie historyjkę przedstawioną na obrazkach. 

    Następnie na stronie 77 dobierzcie zdania, w których są zawarte odpowiedzi na podane pytania, tak, żeby utworzyły opowiadanie. Całe opowiadanie zapiszcie do zeszytu.
    Pamiętajcie o zastosowaniu akapitów.

    Akapit to wcięcie w tekście. Używa się go np. w opowiadaniu przed rozpoczęciem, rozwinięciem i zakończeniem
    Podczas naszego spotkania on line przeczytacie swoje opowiadania.

    Powodzenia!


Edukacja matematyczna

Temat: Dodawanie w zakresie 100 typu 38 + 7.

W podręczniku z matematyki na s. 36 mamy takie zadanie: 
 

Basia i Jacek liczyli cukierki.

Niebieskich cukierków było 38, a czerwonych 7.

Chcieli obliczyć, ile to razem? 







    Z 38 niebieskich cukierków oddzielił 8, czyli liczbę 38 rozbił na dziesiątki i jedności (30 i 8). Następnie dodał do siebie wszystkie jedności (8 niebieskich cukierków + 7 czerwonych cukierków = 15) i otrzymał 15. Otrzymaną liczbę dodał do oddzielonych wcześniej dziesiątek i otrzymał 45.



    38 + 7 = 30 + 8 + 7 = 30 + 15 = 45



    Dziewczynka z 7 czerwonych cukierków zabrała tyle (2), żeby po dodaniu  do 38 niebieskich cukierków otrzymać pełną dziesiątkę (38+ 2 = 40), następnie dodała pozostałe czerwone cukierki, czyli 5


    38 + 7 = 38 + 2 + 5 = 40 + 5 = 45




    Przepisz poniższe działania do zeszytu z matematyki i oblicz sposobem Basi wg wzoru (z rozpisaniem): 
    36 + 6 = 36 + 4 + 2 = 40 + 2 = 42
         4 i 2
    48 + 5 =
    25 + 7 =
    56 + 9 =

    Przepisz poniższe działania do zeszytu z matematyki i oblicz sposobem Jacka wg wzoru (z rozpisaniem):
        46 + 5 = 40 + 6 + 5 = 40 + 11 = 51
    40 i 6

    56 + 8 =
    49 + 6 =
    75 + 7 =
    Dzisiaj podczas popołudniowych zajęć on line poćwiczymy dodawanie tymi sposobami. 
    ŹRÓDŁO:
    ELEMENTARZ ODKRYWCÓW KLASA II,
                                                                                                                                                                                                GOOGLE WYSZUKIWARKA




    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Religia

      Na dzisiejszej lekcji omówiliśmy Przypowieść o Dobrym Pasterzu i zagubionej owcy. Pasterz oznacza Pana Jezusa, a owce ludzi. Zagubiona owc...