Edukacja polonistyczna
Temat: Uczymy się pisać opowiadanie.
Dziś nauczymy się pisać opowiadanie. Wiecie już jak powinien wyglądać opis - pisaliście go niedawno ( opis przebiśniegu). Opowiadanie wygląda bardzo podobnie. Nie opisujemy jednak wyglądu (tak jak w przypadku opisu), a wydarzenia (może to być jakaś przygoda, która się wydarzyła z Waszym udziałem).
Widzicie już, że opowiadanie to
coś, z czym już niejednokrotnie się spotkaliście. Kiedy opowiadaliście Rodzicom,
co wydarzyło się w szkole lub koledze czy koleżance jak spędziliście weekend
----> to właśnie jest OPOWIADANIE.
Opowiadanie składa się z 3 części:
Wstęp – Gdzie i kiedy to się działo ?
Jest to początek naszego opowiadania
Rozwinięcie
- Co się wydarzyło ?
Opowiadamy tutaj wszystkie
wydarzenia, całą historię jaka miała miejsce.
Zakończenie - Jak to się skończyło?
Zakończenie - Jak to się skończyło?
Co wydarzyło się na samym końcu, możemy także napisać,
co my o tym myślimy.
Zapiszcie teraz w zeszycie:
Lekcja 05.05.20
Temat: Potrafimy napisać opowiadanie.
Opowiadanie składa się z trzech części:
1.Wstęp - Gdzie i kiedy to się działo?
2. Rozwinięcie - Co się wydarzyło?
3. Zakończenie - Jak to się skończyło?
---------------------------------------------------------------------------
A teraz do dzieła!
Otwórzcie podręczniki na stronie 76 i opowiedzcie historyjkę przedstawioną na obrazkach.
Następnie na stronie 77 dobierzcie zdania, w których są zawarte odpowiedzi na podane pytania, tak, żeby utworzyły opowiadanie. Całe opowiadanie zapiszcie do zeszytu.
Pamiętajcie o zastosowaniu akapitów.
Podczas naszego spotkania on line przeczytacie swoje opowiadania.
Powodzenia!
Edukacja matematyczna
Temat: Dodawanie w zakresie 100 typu 38 + 7.
W podręczniku z matematyki na s. 36 mamy takie zadanie:
Basia i Jacek liczyli cukierki.
Niebieskich cukierków było 38, a czerwonych 7.
Chcieli obliczyć, ile to razem?
Z 38 niebieskich cukierków oddzielił 8, czyli liczbę 38 rozbił na dziesiątki i jedności (30 i 8). Następnie dodał do siebie wszystkie jedności (8 niebieskich cukierków + 7 czerwonych cukierków = 15) i otrzymał 15. Otrzymaną liczbę dodał do oddzielonych wcześniej dziesiątek i otrzymał 45.
38 + 7 = 30 + 8 + 7 = 30 + 15 = 45
Dziewczynka z 7 czerwonych cukierków zabrała tyle (2), żeby po dodaniu do 38 niebieskich cukierków otrzymać pełną dziesiątkę (38+ 2 = 40), następnie dodała pozostałe czerwone cukierki, czyli 5.
38 + 7 = 38 + 2 + 5 = 40 + 5 = 45
38 + 7 = 38 + 2 + 5 = 40 + 5 = 45
Przepisz poniższe działania do zeszytu z matematyki i oblicz sposobem Basi wg wzoru (z rozpisaniem):
4 i 2
48 + 5 =
25 + 7 =
56 + 9 =
Przepisz poniższe działania do zeszytu z matematyki i oblicz sposobem Jacka wg wzoru (z rozpisaniem):
46 + 5 = 40 + 6 + 5 = 40 + 11 = 51
40 i 6
56 + 8 =
49 + 6 =
75 + 7 =
40 i 6
56 + 8 =
49 + 6 =
75 + 7 =
Dzisiaj podczas popołudniowych zajęć on line poćwiczymy dodawanie tymi sposobami.
ŹRÓDŁO:
ELEMENTARZ ODKRYWCÓW KLASA II,
GOOGLE WYSZUKIWARKA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz