ŚRODA, 2.12.2020
Witajcie Drogie dzieci!
Oto dzisiejsze zadanie z naszego kalendarza adwentowego:
Naucz się piosenki o Mikołaju i zaśpiewaj ją... w niedzielę - Mikołajki.
Dzyń, dzyń Mikołaju - kliknij w tytuł
Tekst:
Siedzę cichuteńko
patrzę na okienko
poruszyły się zasłonki!
Chyba już go widzę!
Chyba już go słyszę, zabrzęczały
jego sanek dzwonki
Ref:
Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń.
Mikołaju Święty
Dzyń. Dzyń, Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń.
Przynieś nam prezenty
Co to? Co to? Co to?
Kto to? Kto to? Kto to?
Pan Mikołaj już się skrada
Ojej! Ja się boję
Ale bać się chyba nie wypada
Ref: (2x)
Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń.
Mikołaju Święty
Dzyń. Dzyń, Dzyń. Dzyń. Dzyń. Dzyń.
Przynieś nam prezenty.
Edukacja zintegrowana
Temat: Jesteśmy tolerancyjni.
Dzisiaj podczas zajęć:
- wypowiecie się na temat różnic między ludźmi i tolerancji,
- utworzycie listę wyrazów o znaczeniu bliskoznacznym i wyrazów o znaczeniu przeciwnym,
- opiszecie pogodę i jej elementy.
DROGIE DZIECI!
Przyjrzyjcie się uważnie poniższemu zdjęciu jabłek. Czy wszystkie owoce wyglądają tak samo?
Są to owoce jednego gatunku, ale różnią się od siebie: wielkością, barwą, ogonkiem, kształtem itp.
Zobaczcie, to tak samo jak ludzie, wszyscy należymy do jednego gatunku, a różnimy się wyglądem, np. ktoś jest niski, a ktoś wysoki, ktoś ma ciemne włosy i skórę, a ktoś jasne, niektórzy mają piegi, inni nie. Jedni są szczupli, inni grubsi, ktoś nosi okulary. Mamy również inne zachowania i cechy charakteru: ktoś jest radosny, pomocny, a ktoś inny np. samolubny, nieśmiały.
Jesteśmy podobni, ale każdy z nas jest inny; pokochać cudze zalety, to przyjemność; zaakceptować wady, to sztuka.
Co to jest tolerancja?
Tolerancja - jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania choćby były całkowicie odmienne od własnych, albo zupełnie z nimi sprzeczne.
Temat: Pogoda i jej elementy.
Jaka może być pogoda?
Podajcie kilka skojarzeń jakie pasują do poniższych haseł. Dobierzcie odpowiednie przymiotniki, np. słoneczna.
ładna pogoda brzydka pogoda
Jak nazywa się osoba, która prognozuje pogodę, a jak osoba, która ją przedstawia?
Odczytajcie poniższą mapę pogody. W której miejscowości jest najwyższa temperatura, a w której najniższa?
A jaka dzisiaj jest pogoda za oknem?
Przypomnijmy sobie elementy pogody:
Jakie elementy pogody obserwuje człowiek?
Wykonajcie ćwiczenie 6 str. 26:
Co możemy zobaczyć zimą?
Zimowe krajobrazy bywają przepiękne. Pobielone rośliny, drogi, dachy domów nabierają wyjątkowego uroku.
Poniżej kilka słów objaśnienia, jak ten czar powstaje.
Szron wygląda tak, jak gdyby ktoś posypał np. gałęzie drzew mąką, albo cukrem pudrem. Dopiero, gdy bliżej się przyjrzymy widzimy na obserwowanej powierzchni małe kryształki lodu. Szron powstaje, gdy powietrze jest bardzo wilgotne, a temperatura przy powierzchni obiektów - ujemna. Wtedy para wodna z powietrza zamienia się od razu w lód i osadza na liściach czy gałęziach. Tę przemianę (z pary wodnej w lód z pominięciem fazy cieczy) nazywa się resublimacją.
Gołoledź to lodowa powłoczka tworząca się na powierzchni różnych obiektów. Jest najczęściej dość cienka i przezroczysta. Z tego względu kierowcy na drogach mogą jej nie widzieć, a bywa bardzo zdradliwa. Wypadki samochodowe zimą mogą być właśnie spowodowane przez gołoledź na drogach.
Uzupełnijcie ćwiczenie 7 str. 26 (opisy szronu i szadzi przepiszcie do zeszytu):
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz