Temat:  Jak brzmi muzyka? Raz głośno, raz cicho …
CEL:
- dowiesz się, że głośność w muzyce to
dynamika
- poznasz określenia dynamiki  (symbole i słowa)  
- posłuchasz muzyki i spróbujesz
wysłuchać zmiany dynamiczne
1.
Obejrzyj filmik i posłuchaj, jak gra orkiestra? Czy cały czas tak samo?  Zauważ, jakie symbole pojawiają się na
ekranie. 
2.  Już wiesz, że można grać/śpiewać głośno lub
cicho. 
Natężenie dźwięku, czyli głośność
to DYNAMIKA. Gdy różnie śpiewamy lub
gramy, muzyka staje się piękniejsza, lepiej się jej słucha.
3. Obejrzyj jeszcze raz
filmik i zapisz w zeszycie określenia dynamiki.  
| 
DYNAMIKA 
p – piano – to
  …………………….. 
pp – pianissimo – to bardzo
  cicho 
f – forte – to ..…………………….. 
ff – fortissimo – to ..……………… | 
5. Dla utrwalenia pojęć posłuchaj
piosenki „Dynamika”. Oczywiście moz esz też śpiewać! 
6. Na
zakończenie lekcji posłuchaj muzyki i poruszaj się w jej takt. Jeśli usłyszysz
muzykę głośną, wykonuj duże ruchy, gdy zrobi się cicha, małe. 
Ta muzyka
brzmi trochę egzotycznie, prawda? Mi się kojarzy z ….. A Tobie?   
  
Pozdrawiam
Was serdecznie!
Wasza p. Gabriela 
 
 
 
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz