Temat: Jak brzmi muzyka? Raz głośno, raz cicho …
CEL:
- dowiesz się, że głośność w muzyce to
dynamika
- poznasz określenia dynamiki (symbole i słowa)
- posłuchasz muzyki i spróbujesz
wysłuchać zmiany dynamiczne
1.
Obejrzyj filmik i posłuchaj, jak gra orkiestra? Czy cały czas tak samo? Zauważ, jakie symbole pojawiają się na
ekranie.
2. Już wiesz, że można grać/śpiewać głośno lub
cicho.
Natężenie dźwięku, czyli głośność
to DYNAMIKA. Gdy różnie śpiewamy lub
gramy, muzyka staje się piękniejsza, lepiej się jej słucha.
3. Obejrzyj jeszcze raz
filmik i zapisz w zeszycie określenia dynamiki.
DYNAMIKA
p – piano – to
……………………..
pp – pianissimo – to bardzo
cicho
f – forte – to ..……………………..
ff – fortissimo – to ..………………
|
5. Dla utrwalenia pojęć posłuchaj
piosenki „Dynamika”. Oczywiście moz esz też śpiewać!
6. Na
zakończenie lekcji posłuchaj muzyki i poruszaj się w jej takt. Jeśli usłyszysz
muzykę głośną, wykonuj duże ruchy, gdy zrobi się cicha, małe.
Ta muzyka
brzmi trochę egzotycznie, prawda? Mi się kojarzy z ….. A Tobie?
Pozdrawiam
Was serdecznie!
Wasza p. Gabriela
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz