Edukacja polonistyczna, przyrodnicza.
Temat: Co jest przyjazne, a co jest szkodliwe?
Drogie dzieci, dzisiaj zaczynamy pracę z nowym podręcznikiem "Elementarz odkrywców" cz.4.
Na początku przeczytajcie lub odsłuchajcie TUTAJ
opowiadania pt. "Tu mówi lisek" str. 4,5.
Co się wydarzyło w lesie?
Jakie zagrożenie dla leśnych zwierząt stanowili mieszkańcy osiedla?
O co leśne zwierzęta mogą prosić ludzi?
Niedawno obchodziliśmy Dzień Ziemi. Rozmawialiśmy, w jaki sposób możemy pomóc ochronić naszą planetę.
Zastanówcie się teraz nad pytaniem:
Jak człowiek wpływa na środowisko?
Odczytajcie informacje zawarte w podręczniku na str. 6,7.
Zastanówcie się, jakie zachowania człowieka są przyjazne, a jakie szkodliwe dla środowiska? Co możemy zrobić, żeby chronić środowisko dla nas samych i dla przyszłych pokoleń? Porozmawiamy sobie o tym podczas naszych zajęć on line.
Czym jest pomnik przyrody?
Czy to posąg?
Otóż nie, to ożywione i nieożywione osobliwości świata
przyrodniczego. Mają szczególną wartość przyrodniczą, naukową, kulturową, historyczną lub
krajobrazową. Ponadto mogą je wyróżniać indywidualne cechy, takie jak okazałe rozmiary
czy nietypowe formy.Oznaczone są one tabliczkami z napisem: „Pomnik przyrody”.
Co to jest park narodowy?
Park
narodowy to obszar zachowany w stanie naturalnym lub
zbliżonym do naturalnego, objęty ochroną prawną. Tereny
objęte parkiem posiadają szczególną wartość naukową, przyrodniczą, krajobrazową
lub kulturową.
Wykonajcie w ćwiczeniach zad.3,4 str. 5 oraz zad.5,6 str. 6
Z edukacji matematycznej poćwiczcie jeszcze odczytywanie godzin na zegarze, dzisiaj będzie mały teścik podczas zajęć on line.
Powodzenia!
ŹRÓDŁO:
ELEMENTARZ ODKRYWCÓW KLASA II,
GOOGLE WYSZUKIWARKA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz