Temat: Kontrabas – największy przedstawiciel
instrumentów
smyczkowych
CEL:
♪
poznasz budowę i brzmienie
kontrabasu
♪
poznasz śmieszną niemiecką
piosenkę o kontrabasie
♪
posłuchasz utworu na kontrabas
1. Posłuchaj
utworu zagranego na dwóch instrumentach. W podręczniku na str. 87 wpisz nazwę
tego instrumentu, który już znasz. (Możesz też
wpisać w zeszycie.)
2. Tak, to był
fortepian, który akompaniował …. Może wiesz, jaki instrument tak nisko brzmi?
Jak nie wiesz, obejrzyj filmik, który Ci wszystko wyjaśni.
3. Jeśli masz
książkę, wpisz na str. 88 nazwy części kontrabasu. Nazywają się tak, jak
skrzypcowe a o nich już mówiliśmy.
Dla przypomnienia podam je:
pudło
rezonansowe, kołki, struny, gryf, ślimak oraz żabka, włosie i drzewce.
4. Posłuchaj
jeszcze raz dźwięków kontrabasu (mp3) i pokoloruj kleksy takimi kolorami, które
pasują do jego brzmienia.
Możesz też
wykonać ćwiczenie 4 ze strony 88. Jest podobne, tylko zaznaczasz zwierzęta.
5. Na koniec
posłuchaj piosenki niemieckiej „Drei Chinesen mit dem Kontrabass”. W każdej
zwrotce zmienia się samogłoska i wychodzi śmiesznie. Spróbuj pośpiewać! Tekst
masz na ekranie.
Drei Chinesen mit dem Kontrabass
saßen auf der Straße und erzählten sich was.
Da kam die Polizei: "Ja, was ist denn das?"
Drei Chinesen mit dem Kontrabass.
Dobrej zabawy!
Wasza
p. Gabriela
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz