Hello everyone!
1. We
will start with the song “It’s time for English” (CD 13)
Posłuchaj i
zaśpiewaj piosenkę “It’s time for English”.
2. Look!
Tiger is looking at a poster that shows all the health problems. And look at
Sue and Jay. They aren’t OK. Listen and repeat the words. Do you know what
these new words means? (Page 51)
Popatrz! Tygrys
przygląda się plakatowi przedstawiającemu problemy zdrowotne. Popatrz również
na Sue i Jay. Oni nie wyglądają dobrze.Wysłuchaj i powtórz słówka. (CD 17) Czy
wiesz co te nowe słówka znaczą?
3.
Look in your workbook on the page 50. Match the persons to the sentences.
Popatrz do zeszytu ćwiczeń na stronę 50. Połącz osoby z odpowiednim
zdaniem.
He’s
got – on ma
She’s
got – ona ma
4.
Listen
to the story “What’s the matter?” on the pages 52-53 (CD 19)
Wysłuchaj historyjki “ W czym problem?” na stronach
52-53
5.
Are
you ready for a quiz? Choose the right answer.
Jesteście gotowi na quiz? Wybierz poprawną odpowiedź.
1.
Where
are Sue and Jay?
(Gdzie
znajduje się Sue i Jay?)
a)
at
the doctor’s
b)
at
school
2.
What’s
the matter with Jay?
(Jaki problem ma Jay?)
a)
He’s
got a headache and a cold.
b)
He’s
got a tummy ache.
3.
What’s
the matter with Tom?
(Jaki problem ma Tom?)
a) He’s got a headache and
a cold.
b) He’s got a tummy ache.
4. What’s the little girl’s name?
(Jak nazywa się mała
dziewczynka w historyjce?)
a) Sue
b) Sophie
5. Is Sue feeling cold?
(Czy Sue
jest zimno?)
a)
Yes, she’s feeling cold.
b) No, she’s feeling hot.
GOOD LUCK!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz